آیا سئو در سال 2024 منسوخ شده است؟ پاسخ: نه!
نوشته شده توسط : گل نسیم

آیا سئو سایت منسوخ شده است؟ نه، سئو منسوخ نشده است. سئو یک استراتژی قدرتمند است. که با الگوریتم گوگل تغییر می کند. تا به وب سایت ها کمک کند تا نیازهای جستجوی جدید را برآورده کنند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای سال ها یک استراتژی بازاریابی مطرح بوده است. همانطور که اینترنت تغییر می کند. و رشد می کند، آیا سئو می تواند ادامه یابد؟ آیا سئو سایت از بین می رود؟

خوشبختانه برای ما و تیم بازاریابی شما، سئو مرده نیست. این پست به موضوعات زیر در مورد آینده سئو پاسخ خواهد داد:

  • آیا سئو منسوخ شده است؟
  • چرا مردم فکر می کنند سئو منسوخ شده است؟
  • تاثیر هوش مصنوعی بر سئو
  • 5 بار سئو ظاهرا منسوخ شده (اما واقعا نه)
  • چرا سئو به جایی نمی رسد.
  • سوالات متداول در مورد سئو

به خواندن ادامه دهید تا در مورد وضعیت سئو بیشتر بدانید.

آیا سئو سایت منسوخ شده است؟

آیا سئو سایت منسوخ شده است؟

نه، سئو بی کاربرد و منسوخ نیست. در عوض، با تغییر و پیشرفت استراتژی ها و فناوری در حال تکامل است.

اینترنت، به ویژه موتورهای جستجو، دائماً در حال رشد است تا برای کاربران مناسب تر باشد. گوگل در طول سال ها تغییرات زیادی را برای ارائه خدمات به جستجوگران و کمک به افراد برای دریافت محتوای مورد نظر خود اعمال کرده است. با این حال، با تمام این تغییرات، سئو همچنان پابرجاست.

بخشی از عملکرد SEO ناشی از سازگاری و مقیاس پذیری آن با تغییرات است. از آنجایی که سئوی سایت در حال انجام است، اکثر متخصصان سئوکار حرفه ایدر هنگام ایجاد کمپین انتظار به روز رسانی دارند. این تغییرات به ماندگاری سئو برای مدتی اشاره دارد.

چرا مردم فکر می کنند سئو منسوخ شده است؟

ممکن است افراد فکر کنند سئوی سایت به دلایل زیادی از بین رفته است. به طور خاص، ترس آنها اغلب بر اساس یکی از سه علت رایج زیر است:

  • تکنیک هایی که آنها استفاده می کنند کار نمی کنند.
  • آنها نتایج فوری از کمپین های سئوی خود دریافت نمی کنند.
  • بسیاری از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ دیگر وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

بیایید در زیر به این دلایل بپردازیم:

1-تکنیک هایی که آنها استفاده می کنند کار نمی کنند

بسیاری از مردم فکر می کنند که در سئو بهترین تلاش خود را می کنند، و این فقط به نتیجه نمی رسد. حقیقت این است که سئو دائما در حال تغییر است و تاکتیک های قدیمی کار نمی کنند. دانستن آخرین روند های سئو و الگوریتم گوگل برای موفقیت لازم و ضروری است.

به عنوان مثال، قرار دادن کلمات کلیدی یک روش قابل قبول برای کمک به رتبه بندی صفحات شما بود. اکنون، گوگل هوشمندتر است و می تواند تشخیص دهد که چه زمانی از کلمات کلیدی به طور غیر طبیعی استفاده می شود.

این تغییرات ظریف هستند، اما همه تفاوت را در فعالیت های تبلیغاتی شما ایجاد می کنند.

2-آن ها نتایج فوری از فعالیت های تبلیغاتی سئوی خود دریافت نمی کنند

آن ها نتایج فوری از فعالیت های تبلیغاتی سئوی خود دریافت نمی کنند

سئوی سایت یک فرآیند مداوم است، به این معنی که یک شبه نتایجی را نخواهید دید. تغییرات شما زمان بر است، و شما برای ثبات و کار در طول زمان پاداش دریافت می کنید. معمولاً حدود شش ماه طول می کشد. تا نتایج یک کمپین سئو را مشاهده کنید، گاهی اوقات حتی بیشتر.

این یکی از راه های تشخیص اینکه آیا یک آژانس سئوی سایت حقیقت را بیان می کند یا خیر است: اگر نتایج فوری را تضمین کند. هیچ آژانسی نباید به شما وعده نتایج فوری برای سئو را بدهد، زیرا به سادگی امکان پذیر نیست.

3-بسیاری از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ دیگر برای انتخاب وجود دارد

بسیاری از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ دیگر برای انتخاب وجود دارد

استراتژی های بازاریابی دیجیتال بیشتری در طول سال ها ظاهر شده اند، بنابراین چگونه سئو می تواند همچنان مرتبط باشد؟

در حالی که راه های جدیدی برای به دست آوردن سرنخ و هدف قرار دادن مخاطبان شما وجود دارد. این بدان معنا نیست که SEO دیگر موثر نیست. در واقع، سئو می تواند به سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال مانند PPC، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا کمک کند. همه اینها با هم می توانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو

علاوه بر دلایل رایج ذکر شده در بالا، یکی از بزرگترین چیزهایی که باعث می شود. افراد فکر کنند سئو در سال های اخیر از بین رفته است، هوش مصنوعی (AI) است. این ایده در میان برخی از افراد وجود دارد. که با ابزارهایی مانند ChatGPT، دیگر نیازی به خواندن صفحات نوشته شده توسط انسان برای پاسخ به سؤالات آنها نیست.

آنها می توانند به سادگی آن پرس و جو ها را در ابزار هوش مصنوعی تایپ کنند. و هدف جستجوی خود را از این طریق انجام دهند.

با این حال، این به چند دلیل نادرست است. برای یک چیز، گوگل هنوز برای اکثر مردم راحت تر از ابزاری مانند ChatGPT است.

علاوه بر این، هوش مصنوعی بهترین شهرت را برای دقیق بودن ندارد. شناخته شده است که آشکارا پاسخ های خاصی می دهد. و در نتیجه اغلب اطلاعات نادرست را منتشر می کند. قابل درک است که بسیاری از مردم به هوش مصنوعی بی اعتماد هستند و ترجیح می دهند پاسخ های خود را از محتوای نوشته شده توسط انسان دریافت کنند.

تجربه مولد جستجوی گوگل (SGE) چیست؟

در اصل، نگرانی های فوق فقط به ابزارهایی مانند ChatGPT مربوط می شود. با این حال، اکنون گوگل پاسخ های هوش مصنوعی را مستقیماً در نتایج جستجو ادغام می کند، عملی که به نام SGE شناخته می شود. این باعث شده است که بسیاری از مردم ترس داشته باشند که هیچ کس از پاسخ های هوش مصنوعی عبور نکند و روی وب سایت های لیست شده در زیر آنها کلیک کند.

با این حال ، این مورد نیست (به چند دلیل). اول از همه ، این پاسخ های هوش مصنوعی فقط در انواع خاصی از جستجو ها ظاهر می شوند. هرچه جستجوی افراد خاص تر یا پیچیده تر باشد، احتمال اینکه پاسخ هوش مصنوعی را در گوگل ببینند کمتر است.

ثانیا، حتی اگر پاسخ هوش مصنوعی را ببینند، به این معنی نیست که از آن عبور نخواهند کرد. Google برای سال ها بخش های ویژه را در بالای نتایج جستجو نشان می دهد (که به زودی به آن باز خواهیم گشت)، و به ترافیک جستجو آسیبی وارد نکرده است.

و ثالثاً، گوگل در بسیاری از پاسخ های هوش مصنوعی خود منابعی را گنجانده است. این بدان معناست که اگر ابزار هوش مصنوعی گوگل اطلاعات را از وب سایت شما بیرون بکشد، در واقع می تواند سایت شما را به عنوان منبع آن فهرست کند. بنابراین، نه تنها به ترافیک شما آسیب نمی رساند، بلکه در واقع می تواند آن را افزایش دهد.

این با چند تغییر برای استراتژی سئوی شما همراه است. برای بهینه سازی پاسخ های جستجوی هوش مصنوعی، می توانید واقعاً محتوای خود را برای هدف جستجو تقویت کنید و پاسخ های کوتاه و مختصر به سؤالات ارائه دهید. به عبارت دیگر، شما باید همان کارهایی را انجام دهید که قبلاً ممکن است برای بهینه سازی بخش های ویژه انجام دهید.

به طور کلی، افزایش هوش مصنوعی قطعاً بر نحوه عملکرد سئو تأثیر می گذارد. اما آیا سئو را از بین می برد؟ اصلا.

5 بار سئو ظاهرا منسوخ شده (اما واقعا نه)

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو

گفتگوی فعلی «سئو منسوخ شده » به هیچ وجه جدید نیست. قبلاً بارها در این راه رفته بودیم. مردم سال هاست که می گویند سئوی سایت منسوخ شده است و هر بار اشتباه می کردند. مردم سال هاست که می گویند سئو مرده است و هر بار اشتباه می کردند.

مثال های بیشتری فراتر از این ها وجود دارد، اما اینها برخی از به یاد ماندنی ترین آنها هستند:

  • آپدیت پاندا (2011)
  • کدهای ویژه (2014)
  • RankBrain رتبه بندی سایت ها بر اساس هوش مصنوعی ( 2015 )
  • به روزرسانی BERT ( 2019)
  • تحقیق صفر کلیک (2021)

1-آپدیت پاندا (2011)

آپدیت پاندا (2011)

برخی از اولین شعارهای "سئو از بین رفته است" در سال 2011 اتفاق افتاد ، سالی که گوگل به روزرسانی پاندا خود را منتشر کرد. تا این مرحله، سئو عمدتاً شامل تزریق کلمات کلیدی بود، جایی که وب سایت ها کلمات کلیدی را تا آنجا که ممکن است در صفحات قرار می دادند تا برای آن کلمات کلیدی رتبه بالاتری داشته باشند.

به روز رسانی پاندا ضربه بزرگی به این رویکرد وارد کرد و کیفیت محتوا را برای اولین بار بر تعداد خام کلمات کلیدی در یک صفحه اولویت داد. بسیاری از صاحبان سایت ابراز تاسف کردند که این پایان سئو است، اما البته اینطور نبود. این به سادگی از سایت ها می خواهد که از سئو کلاه سفید به جای سئو کلاه سیاه استفاده کنند.

2-کد های ویژه (2014)

کد های ویژه (2014)

اتفاق دیگری که زنگ خطر را در جامعه سئو به صدا درآورد، آغاز به کار کد های ویژه در سال 2014 بود.

کد های ویژه جایی هستند که Google بخش کوتاهی از متن را از صفحه ای در بالای رتبه بندی برای پاسخ به سؤال جستجو ارائه می کند.

پاسخ اولیه وحشت بود - صاحبان سایت می ترسیدند که کد های ویژه باعث شود کاربران بدون کلیک بر روی هیچ وب سایتی، پاسخ های خود را از صفحات نتایج جستجوی اولیه دریافت کنند.

اما این اتفاق نیفتاد. برعکس، کد های ویژه در واقع نتایج بیشتری را به صفحاتی که از آن آمده اند را هدایت می کند.

RankBrain-3 رتبه بندی سایت ها بر اساس هوش مصنوعی ( 2015 )

رتبه بندی سایت ها بر اساس هوش مصنوعی

یکی دیگر از به روزرسانی های الگوریتم گوگل در قالب RankBrain در سال 2015 ارائه شد. این الگوریتم به کار آغاز شده توسط Panda Update ادامه داد و تأثیر تزریق کلمات کلیدی را کاهش داد و اهمیت هدف جستجو را افزایش داد.

صاحبان سایت دریافتند که ترفندهای ارزانی که برای رتبه بندی استفاده می کردند. دیگر کار نمی کردند و آنها را به این باور واداشت که عصر سئو به پایان رسیده است. اما شما حدس زدید که آنها اشتباه کردند. سئو همچنان ادامه داشت، اکنون صاحبان سایت به جای تلاش برای بازی کردن با سیستم، به ایجاد محتوای مفید واقعی نیاز داشت.

4-به روز رسانی BERT ( 2019 )

به روز رسانی BERT

به روز رسانی BERT در سال 2019 یک به روز رسانی دیگر برای الگوریتم گوگل بود و برای نمایش رمزگذار دو طرفه از تبدیل کننده ها بود. شما هرگز باور نمی کنید که این به روز رسانی چه کرده است. درست است باعث شد تا تزریق کلمات کلیدی موثرتر نباشد. ولی میدانم که کاملاً بر خلاف هر آپدیت قبلی است.

شما فکر می کنید که جامعه سئو تا آن مرحله درس خود را آموخته است، اما نه! بار دیگر، همه شروع به اعلام مرگ سئو کردند. و دوباره ، اونا کاملا در اشتباه بودند. آیا در این مرحله حتی نیاز به گفتن دارد ؟

5-تحقیق صفر کلیک (2021)

تحقیق صفر کلیک

یکی از نمونه های اخیر افرادی که می گویند سئو مرده است (به غیر از ظهور هوش مصنوعی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم) در سال 2021 اتفاق افتاد. به این دلیل که رند فیشکین، بنیانگذار Moz، تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می دهد تقریباً ۶۵ درصد از جستجوهای گوگل به هیچ کلیکی منجر نشده است.

بسیاری از مردم این را شنیدند و احساس کردند. که ترس های قبلی شان در مورد کد های ویژه اکنون درست است. سرانجام، همانطور که پیش گویی پیش بینی کرده بود. سئو قدرت خود را از دست داده بود.

اما همانطور که خود گوگل با عصبانیت توضیح داد، این به سادگی درست نبود.

ببینید، در حالی که درست بود که تقریباً دو سوم جستجو ها به یک کلیک ختم نمی شدند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که گوگل حدود 6 میلیون جستجو در دقیقه را تجربه می کند. این تعداد بسیار زیاد جستجو است. بنابراین حتی اگر فقط یک سوم از کل جستجو.ها به یک کلیک منجر شود، باز هم حداقل 2 میلیون کلیک در دقیقه است.

علاوه بر این، این آمار 65٪ در تمام جستجوهای Google به طور میانگین محاسبه می شود. اما این نتایج به دلیل این واقعیت که بسیاری از جستجوها واقعاً نیازی به کلیک ندارند به طور گسترده ای منحرف می شوند.

اگر کسی یک مسئله ریاضی ساده مانند «34 + 95» را در گوگل جستجو کند، برای دریافت پاسخ نیازی به کلیک روی یک مقاله ندارد. بنابراین، درصد کلیک ها احتمالاً برای انواع کلید واژه های دنباله دار که کسب و کار شما هدف قرار داده است، بسیار بالاتر است.

چرا سئو به جایی نمی رسد

سئو به دلایل مختلف اینجا باقی مانده است.

در اینجا برخی از بزرگترین دلایلی وجود دارد که به جایی نمی رسد:

  • بازده سرمایه گذاری بالایی (ROI) دریافت می کنید
  • سئو شما را رقابتی نگه می دارد
  • مردم هنوز از موتورهای جستجو استفاده می کنند

در زیر در مورد هر یک از این دلایل بیشتر بدانید!

1-بازده بالایی دریافت می کنید

موتورهای جستجو در مقایسه با نرخ نزدیک به 2 درصد بازاریابی سنتی، حدود 15٪ نرخ نزدیک دارند. این بدان معنی است که سئو تضمین می کند که شما پول سرمایه گذاری خود را پس می گیرید.

همچنین، بسیاری از تغییراتی که می توانید برای تقویت سئو ایجاد کنید، هزینه ای ندارند (یا تقریباً هیچ هزینه ای ندارند). بنابراین، می توانید برای سئو بودجه بندی کنید و هزینه های خود را پایین نگه دارید و در عین حال ترافیک، سرنخ ها و تبدیل های بیشتری کسب کنید.

2-سئو شما را رقابتی نگه می دارد

شرکت های دیگر صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید از SEO استفاده می کنند. برای مثال به مشتریان در صنایع زیر کمک می کند:

  • تامین کنندگان تجهیزات پزشکی
  • ساخت و ساز
  • سقف سازی
  • تحصیلات
  • حسابداری

حتی اگر فکر می کنید سئو در صنعت شما کاربرد ندارد، تقریباً مطمئن است که رقبای شما کمپین های سئو در جریان هستند. سئو می تواند به شما کمک کند تا با آن مشاغل رقابت کنید به علاوه، اگر این کار را درست انجام دهید، به شما امکان می دهد از آنها متمایز شوید و سرنخ های واجد شرایط بیشتری پیدا کنید.

3-مردم همچنان از موتورهای جستجو استفاده می کنند

گوگل در هر ثانیه 70000 جستجو را پردازش می کند. این 5.8 میلیارد در روز و 2 تریلیون در سال است. موتورهای جستجو مانند پنج سال پیش مرتبط هستند و همچنان بخشی از زندگی روزمره ما خواهند بود.

اگر نمی دانید چگونه با موتورهای جستجو کار کنید یا افراد را مجاب کنید تا شما را پیدا کنند، اینجاست که سئو می تواند به شما کمک کند. مردم به دنبال خدمات و محصولات شما هستند، اما شما می خواهید اولین گزینه ای باشید که می بینند.

سوالات متداول در مورد سئو

هنوز در مورد آینده سئو سوالی دارید؟ این سؤالات شایع سؤالات متداول مردم در مورد سئو، طول عمر آن و موضوعات مرتبط را پوشش می دهد.

آیا سئو تا پنج سال دیگر وجود خواهد داشت؟

از سال 2024، SEO قطعاً پنج سال بعد نیز وجود خواهد داشت. بسیاری از کسب و کارها از سئو برای کمک به رتبه بندی سایت و محتوای خود استفاده می کنند و این به این زودی ها ناپدید نخواهد شد.

آیا سئو همچنان تغییر خواهد کرد؟

با رشد، گسترش و به روز رسانی اینترنت و موتورهای جستجو، سئو تغییر خواهد کرد. ما در دهه گذشته شاهد تغییرات زیادی در سئو بوده ایم. بهتر است سئو را به عنوان یک فرآیند منعطف و مداوم در نظر بگیرید تا به شما در تطبیق برنامه خود کمک کند.

آیا سئو آینده ای دارد؟

سئو همچنان به کسب و کارها و کاربران کمک می کند تا بهترین نتایج را برای سوالات خود پیدا کنند. از آنجایی که سئو به کاربران کمک می کند، گوگل احتمالاً عواملی را که به آن کمک می کند بهترین نتایج ممکن را به کاربران ارائه دهد، حفظ می کند. سئو با اهداف، علایق و نیازهای تجاری آنها همخوانی دارد.

چگونه می توانید به کار سئو و موثر بودن ادامه دهید؟

بهترین راه برای کارکرد سئو برای کسب و کار شما این است که با به روز رسانی های الگوریتم همراه باشید و به کار سایت های دیگر در صنعت خود نگاه کنید. می خواهید تغییرات را پیش بینی کنید و در صورت لزوم به روزرسانی ها را انجام دهید.

یا اگر نمی خواهید کاری به تیم خود اضافه کنید، کار با آرماناوب می تواند به شما کمک کند کمپین های SEO را راه اندازی کنید که نتایج را به دنبال دارد.

با یک آژانس سئو حرفه ای در صدر سئو باشید

اکنون که می دانیم سئو به جایی نمی رسد، احتمالاً زمان آن رسیده است که استراتژی سئو خود را شروع کنید (یا اصلاح کنید). اگر کمک می خواهید، به شرکت سئوکار آرماناوب، یک آژانس پیشرو در سئو حرفه ای و یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برتر مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: